کود رنگ آوری میوه

بازدید: 276 بازدید
کود رنگ آوری میوه
Rate this post

کود رنگ آوری میوه

بعد از انجام سایز گیری مناسب میوه‌ ها ، نوبت بعدی رنگ‌ گیری و شیرین شدن میوه ‌ها آغاز می ‌شود. در این فرآیند، عوامل محیطی مانند تعداد روزهای آفتابی، رطوبت محیط، دمای هوا و سایر عوامل مرتبط نقش مهمی را ایفا می ‌کنند. اگرچه در شرایط محیطی تاثیرگذار نمی ‌توانیم تغییرات چندانی ایجاد کنیم، اما می ‌توانیم با تامین کود های مورد نیاز در این مرحله، تاثیر قابل توجهی در بهبود فرآیند رنگ‌ گیری و شیرین شدن میوه ‌ها داشته باشیم. کود رنگ آوری میوه بهتر است تمامی عناصر مورد نیاز گیاه را داشته باشد. از اینرو، در طول انجام سایز گیری میوه ‌ها، نیاز است که نسبت به تامین کود های لازم در مرحله رنگ‌ گیری و شیرین شدن میوه ‌ها اقدام کنیم. پتاس، آهن، اسیدهای آمینه، منگنز و عناصری از این دست بیشترین تاثیر را روی رنگ گیری و طعم میوه های باغی بازی می کنند، البته همانطور که قبلا هم اشاره شد این بدان معنی نیست که به سایر عناصر کودی نیازی نیست بلکه به نسبت نوع درختان و شرایط درخت باید نسبت به تامین این عناصر نیز اقدام شود. در ادامه این مقاله با شرکت آرمان بذر سپاهان همره باشید.

کود رنگ آوری میوه
کود رنگ آوری میوه

دغدغه باغداری در استفاده از کود رنگ آوری میوه

مشکلی که بسیاری از باغداران عزیز با آن مواجه هستند، این است که برخی از درختانشان، هر کاری می‌ کنند، میوه‌ های درشتی تولید نمی‌ کنند. برخی ارقام میوه به دلیل ساختار ژنتیکی خود، طبیعتاً ریز هستند و برای افزایش اندازه آن ‌ها، شناخت فیزیولوژی این میوه‌ ها بسیار مهم است. همانطور که وقتی تعداد خانه ‌ها در یک شهر زیاد باشد، آن شهر به عنوان یک شهر بزرگ مشاهده می‌ شود، در میوه نیز هر چه تعداد سلول ‌ها بیشتر باشد و تجمع کنند، آن میوه بزرگتر و گوشتی ‌تر خواهد بود. مرحله ‌ای که سلول ‌ها شروع به افزایش تعداد خود از طریق تقسیم سلولی می ‌کنند، مرحله ارزنی یا فندقی میوه است و به عبارت دیگر، آغاز تشکیل میوه را نشان می ‌دهد.

بیشتر بخوانید: خشک شدن لبه ی برگ گیاهان

زمان مناسب برای مصرف

در فصل رشد، همه بخش ‌های گیاه نیازمند عناصر معدنی و مواد غذایی هستند. اما در درختان میوه، این کمبود به صورت ریز شدن میوه ها نمایان می شود. در درختانی که میوه های ریز دارند، کمبود عناصر غذایی مشاهده می شود. در درختان ضعیف ریشه ‌ها قادر به فعالیت قوی نیستند و جذب مواد ضروری به مقدار کافی صورت نمی ‌گیرد. همچنین، هر گونه کود رنگ آوری میوه به درختان میوه اضافه شود، در ریشه ها جذب خواهد شد و به مصرف گیاه و ذخیره سازی در میوه ها می رسد. به همین دلیل، ماده ‌ای برای افزایش تقسیمات سلولی در اختیار نخواهد ماند.

کود رنگ آوری میوه
کود رنگ آوری میوه

بنابراین، بهترین زمان برای استفاده از کود و افزودن عناصر غذایی به منظور دستیابی به میوه ‌های درشت ‌تر و گوشتی، سال قبل از برداشت محصول و پس از برداشت میوه‌ هاست. کود فروت ست به عنوان کود رنگ آوری میوه می تواند مناسب باشد.

نویسنده: مهندس نیلوفر مسیبی، کارشناس ارشد گیاهپزشکی

دسته بندی بلاگ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

No products in the cart.

Return To Shop
ورود به سایت