کود فولویک اسید

4.4/5 - (13 امتیاز)

کود فولویک اسید چیست

اسید فولویک مولکول های کوچکی هستند که اندازه مولکولی آن ها بین هزار تا صد هزار میباشد و خاصیت انحلال پذیری در آب دارد. فولویک اسید ها مخلوطی از اسید های آلی  هستند که در تمام شرایط (خنثی، اسیدی، بازی) در آب حل میشوند. کود فولویک اسید در واقع از این اسید آلی مغذی تهیه میشود.

به طور کلی دو نوع اسید فولویک وجود دارد؛ اسید فولویک که به صورت آزاد وجود دارد و فولات که متصل به مواد معدنی است. رنگ اسید فولویک طلایی است و از نظر بیولوژیکی بسیار فعال میباشد. از مزیت های اسید فولویک توانایی اتصال به مواد مغذی و انتقال آن به گیاه میباشد. ویژگی ها و خصوصیات اسید فولویک به علت اندازه مولکولی کوچک و بار الکتریکی آن میباشد. در واقع اسید فولویک انتقال دهنده مواد مغذی حیاتی از خاک به گیاه میباشد و به عنوان حامل مواد مغذی شناخته شده است.

مزایای فولویک اسید

کود فولویک اسید دارای درصد بالای فولویک اسید است. یک مولکول فولیک اسید دارای بیش از ۶0 عنصر معدنی و ریز مغذی میباشد و تقویت کننده مبادله کاتیون است. کود فولویک اسید در کشاورزی و باغبانی به تنهایی یا در ترکیب با سایر کود ها استفاده میشود.

استفاده از کود فولیک اسید باعث افزایش فعالیت میکروبی خاک و افزایش عناصر ریز مغذی آن میشود.‌ این کود باعث تحریک متابولیسم گیاه شده و نقش مهمی در افزایش فعالیت آنزیم های گیاهی دارد. کود فولویک اسید باعث افزایش عملکرد کیفی و کمی محصولات میشود. از دیگر خواص آن جلوگیری از بیماری های گیاهی، افزایش مقاومت گیاهان در برابر تنش، جذب بهتر مواد غذایی، تسهیل انتقال مواد غذایی در گیاه و افزایش نفوذپذیری غشای سلولی میباشد.

کود فولویک اسید به تعادل اسید های آلی در گیاه کمک میکند و باعث اصلاح pH خاک میشود استفاده از این کود ارگانیسم های مفید خاک را افزایش میدهد. کود فولویک اسید باعث اصلاح ساختمان و دانه بندی خاک، بهبود سیستم ریشه ای، اصلاح خاک های شور و توسعه ریشه شده  و نقش موثری در بهبود خاک کشت و افزایش بازده محصولات دارد.

ساختار شیمیایی فولویک اسید
ساختار شیمیایی فولویک اسید

فواید کود فولویک اسید در کشاورزی

مهمترین ویژگی کود فولویک اسید خاصیت انتقال مواد غذایی میباشد و تبادلات بین ریشه و مواد مغذی را تسهیل میکند در نتیجه مواد مورد نیاز گیاه جذب میشوند. در واقع اسید فولویک عامل کلات کردن مواد مغذی میباشد. اسید فولویک از هیومات استخراج شده که یک ترکیب طبیعی است و از معادن استخراج میشود.

از خواص کود فولویک اسید می‌توان به میزان سبزینگی، افزایش قدرت ریشه زایی، از بین برنده شوری، سنتز پروتئین، تقویت میکروارگانیسم های مفید خاک، کاهش pH خاک، افزایش جذب مواد مغذی و افزایش مواد ارگانیک خاک اشاره کرد. کود فولویک اسید برای تمام گل های آپارتمانی قابل استفاده است. در گل های آپارتمانی با هر بار آبیاری مقداری نمک در خاک رسوب میکند که باعث افزایش  شوری خاک میشود.

استفاده از کود فولیک اسید در کاهش اسیدیته خاک و جلوگیری از رسوب های نمکی نقش دارد. با استفاده از این کود ریشه زایی گل های آپارتمانی و جذب مواد مغذی افزایش خواهد یافت. تولید محصولات کشاورزی نیاز به خاک حاصلخیز و مناسب و مواد غذایی قابل جذب برای گیاهان میباشد. تقویت خاک باعث تقویت محصول میشود و مواد آلی نقش مهمی در افزایش کیفیت خاک دارند.

استفاده بی رویه و غیر کنترل شده کود شیمیایی باعث کاهش مواد آلی خاک شده و این عدم توازن مواد آلی و مفید در خاک باعث ایجاد مشکلات زیست محیطی فراوانی شده است. استفاده از کود شیمیایی همچنین باعث ورود مواد سمی به آب های زیرزمینی و انباشته شدن مواد سمی در خاک شده است. فقر مواد آلی در خاک زمین های کشاورزی باعث کاهش حاصلخیزی خاک، فرسایش خاک و کاهش بازده تولید محصولات میشود. وجود مواد آلی نه تنها باعث بهبود کیفیت خاک میشود بلکه باعث تامین بخشی از انرژی گیاه میشود. استفاده از کود ارگانیک مانند کود فولویک اسید باعث جبران کاهش مواد آلی خاک شده و علاوه بر غنی سازی خاک باعث بهبود بازده تولید محصولات کشاورزی میشوند. در تحقیقاتی که انجام شده است نشان داده شده است که میزان اسید های آمینه ضروری و پروتئین در محصولات گیاهانی که از کود فولویک اسید استفاده کرده اند افزایش یافته است.

این کود در بهبود ویژگی های مورفولوژیک گیاه مانند تعداد برگ و ارتفاع شاخه نقش بسزایی دارد. در نتایج تحقیقات دیگر استفاده از این کود باعث افزایش تجمع آهن در محصولات شده بود. با توجه به خواص بی نظیر کود فولویک اسید شرکت آرمان بذر سپاهان مفتخر است تا عالی ترین و با کیفیت ترین انواع کود ها از جمله کود فولویک اسید را در بالاترین خلوص و کیفیت ممکن در اختیار کشاورزان و باغداران عزیز قرار دهد.

این مجموعه همواره رضایت مشتری را در صدر امور خود قرار داده و با کسب رضایت بالای مشتریان و عرضه محصولات ارگانیک و خالص توانسته است سهم بزرگی از بازار فروش این محصولات را از آن خود کند و در صدر بهترین ها قرار بگیرد. اگر قصد خرید از محصولات این شرکت را دارید میتوانید با مطالعه وب سایت این مجموعه از جزئیات محصول آگاه شده و از طریق تماس با کارشناسان فروش جزئیات تهیه محصول را دریافت کنید.

اسید فولویک
اسید فولویک